אחד על אחד עם יעל הדס נעמן ספיר
אנו שמחים לשוחח במדור אחד על אחד של מרכז קואוצ'ינג ישראלי עם מאמנת ותיקה אותה אנו מכירים זמן רב בשם יעל הדס נעמן ספיר.
שלום יעל, נשמח שתספרי קצת על עצמך לקוראינו
שלום, שמי יעל הדס-נעמן ספיר,
מאמנת אישית ומטפלת בדמיון מודרך וNLP, עזרתי לאנשים לקבל כלים שימושיים למיומנויות חברתיות ולתקשורת בינאישית אפקטיבית, להשתחרר מפחדים, להתחבר לעצמם ולביטחון עצמי ולממש את היכולות שלהם.
מנחת סדנאות לפיתוח אישי וקבוצתי, בנושאי עבודת צוות, ניהול זמן, חשיבה יצירתית, מוטיבציה, תקשורת בינאישית ואסרטיביות.
שתפי אותנו יעל, איך הגעת לעסוק באימון אישי?
אני מאמנת אישית מומחית, מנחת סדנאות להעצמה ולהגשמה ומטפלת ב NLP דמיון מודרך, מנחת ילדים ,נוער ומבוגרים' מוסמכת לטפל גם בשיטת ה Mbit, multiple braining.
במהלך השנים עשיתי שינוי בחיי. הייתי בהייטק והרגשתי שחיי לא מאוזנים. שאני מתפקדת מהשכל ופחות מהרגש, שאני נשאבת למחויבויות ולשיגרה.
עברתי תהליך מודעות התחברתי שוב לעצמי, לרצונות האמיתיים שלי ולעצמה שבי.
היום אני נמצאת במקום אחר. הבנתי שאפשר ללמוד כלים שמאפשרים להעז ולהגשים את הפוטנציאל האישי ולממש חלומות. הכל אפשרי!
החלטתי להביא וללמד כלים אלה אנשים אחרים כדי לעזור גם להם להגשים את עצמם.
נשמח לשמוע על תהליך ההכשרה שלך בעולם האימון, מה ואיפה למדת, מתי למדת וכמה זמן יש לך ניסיון בתחום
בעלת הסמכה למנחה מאמנת מומחית – מכללת כישורים קישורים.
מאסטר NLP – מרכז מטרות, כפר סבא.
הסמכה לטיפול אנרגטי Access Bars
מנחת NLP ודמיון מודרך לילדים ולנוער -מרכז מטרות.
בעלת הסמכה להנחית קבוצות-מכללת גישות, רחובות.
בעלת תואר ראשון ושני במדעי המחשב.
מאמנת לפיתוח והעצמה אישית ומטפלת בNLP ודמיון מודרך מזה שש שנים.
מנחה בכירה ב"קבוצת גישות למצוינות" ובחברת "פסיפס" ומוסמכת בהנחיית קבוצות.
מרצה לסטודנטים בנושאי מיומנויות של תקשורת בינאישית, אסרטיביות, עבודת צוות, התמודדות עם משברים, לחץ וחרדת בחינות.
מתנדבת ב"ידידות צהלה" מנחה ומלווה קבוצת נוער עד לגיוס.
הכשרתך מרשימה בהחלט, תאמרי לי, מה האני מאמין שלך כמאמנת ספרי קצת על ראיית עולמך
"לא משנה מה אתה חושב שאתה, אתה תמיד הרבה יותר מזה!"
אם אנשים יאמינו על עצמם שהם יכולים ויעשו צעד ויתאמצו, הם אכן יצליחו לעשות מה שהם רוצים וחולמים.
חשוב שנאמין בעצמנו שאנחנו יכולים, כי אנחנו יכולים.
במידת האפשר ומבלי לציין שמות, נשמח לשמוע על תהליך אחד יוצא דופן שהעברת וזכור לך לטובה
מתאמנת שחשבה שאין לבה סיכוי להגשים את החלום שלה להיות מורה, עסקה שנים במקצוע שאינו הוראה למרות שלמדה וחלמה על כך.
לא העזה לבטא את דעותיה מחשש מה יגידו.
התקשורת שלה עם הילדים שלה היתה לא מיטבית, בעיקר עם המתבגרת.
לאחר כמה חודשי אימון החלה לעבוד בהוראה, היא מעזה לבטא את רצונותיה והתקשורת שלה עם הילדים שלה פתוחה יותר, מנהלת שיחות עם הבת המתבגרת והאוירה בבית השתפרה ונהיתה רגועה יותר.
אם היה באפשרותך לתת עצה אחת לכל מי שמתחיל תהליך של אימון אישי כדי שיפיק מהתהליך את המיטב, מה היתה העצה שלך?
הייתי מציעה לבוא פתוח וסקרן לשינוי. לדבר בפתיחות ובשקיפות בזמן המפגשים.
לבצע בין המפגשים את המשימות שמקבלים ושמקדמות בתהליך. לשים לב לשינויים, לדבר עליהם. לשים לב על מה יש לעבוד ולשפר עוד. הכי חשוב להנות מהתהליך.
אם הכוכבים יסתדרו לך בדיוק כמו שצריך, איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשור?
בעוד עשור אני רואה את עצמי מרכזת את השיטה שלי בספר ומעבירה סדנאות בנושא כדי להכשיר מטפלים נוספים.
מה דעתך על התפתחות תחום האימון האישי בעולם בכלל ובישראל בפרט בשנים האחרונות?
האימון האישי פונה לכלים פרקטיים שעוזרים לקדם שינוי בחיים. בתי ספר קמים, מאמנים לומדים תורות נוספות. האימון מתקדם לשילוב הפרקטיקה עם הרוחניות. שילוב התבוננות פנימית וחיבור לעצמנו עם כלים מעשיים ויומיומיים לחיים.
אם היה באפשרותך ליצור קורס חובה אחד שהיה נלמד בבתי הספר על ידי ילדים, במה הוא היה מתמקד?
הייתי ממקדת את הקורס בהעצמה אישית, אמונה ביכולות האישיות ובמסוגלות האישית. דרך חיבור והכרת החוזקות האישיות הילדים יגבירו את תחושת השייכות החברתית והדימוי העצמי שלהם יעלה.
כלים לתקשורת בינאישית חיובית ואפקטיבית יעצימו את תחושת השייכות בחברה.
לסיכום, תשאירי אותנו עם מסר חיובי
שינוי חיובי יכול לקרות, רק צריך להאמין, לקוות ולעשות ואז זה מצליח.
המוווווון תודה יעל על שלקחת את הזמן לשתף אותנו בראיית עולמך והמון בהצלחה בעתיד!
יעל הדס נעמן ספיר – מאמנת אישית בשיטת נעימת הלב
עוד יעניין אתכם
העצמה אישית לילדים
הפרעות אכילה ואכילה רגשית
פיתוח ביטחון עצמי לילדים ונוער